..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia



    

   Statystyki

Fallout 2.

Dystrybutor: CDProjekt
Recenent: Łakowilk
Język: PL (kinowy)
Cena: 20zł
Edycja: Extra gra
Ocena: 9.5/10











Przed przeczytaniem tej recenzji najlepiej zapoznać się z recką Fallout 1.

Pisząc tą recenzje będę raczej opisywał nowości jakie doszły w falloucie 2 niż cała grę-powód- twórcy robiąc drugą część pozostawili tą samą grafikę/muzykę a mechanika części drugiej różni się tym od pierwszej że dodano troszkę profitów i broni. Ale za to mamy sporą kampanie, obszar do zwiedzania większy niż w pierwszej części (tym samym jest tu więcej miast i innych obiektów)

Fabuła
Nasz przodek (bohater jedynki) uratował świat przed spiskiem mutantów i Mastera ale gdy wrócił do rodzimej krypty 13 został z niej wygnany (jego persona wywierała wpływ na innych członków krypty powodując chęć wyruszenia na powierzchnie- co nie podobało się nadzorcy) … Bohater wędrował długo na północ aż w końcu zatrzymał się i daleko w górach założył osadę Arroyo… Umarł. 80 lat później jako jego potomek zostajemy wybrani do uratowania wioski w której nie dzieję się dobrze (dzieci chorują, brahimy zdychają a plony marnieją). Na samym początku gry czeka nas „świątynia prób” pod koniec której zdobywamy legendarny żółto-niebieski kombinezon naszego przodka i jego podręczny komputerem zwany „pipboy. Gdy dokona się nasza inicjacja szefowa wioski wyjaśni nam że osiedle może uratować tylko legendarny artefakt G.E.C.K („Generator ekosystemu cudownej krainy” albo jak kto woli „garden of eden creaction kit”) znajdujący się na wyposażeniu każdej krypty. Zadaniem tego sprytnego urządzenia było przywrócenie stanu możliwego do życia na skażonej pustyni. Jako że Szefowa nie wie gdzie znajduję się „święta trzynastka” dostajemy lokalizacje najbliższego miasta i z włócznia ruszamy w drogę… Przez 80 lat świat troszkę się pozbierał- powstało nowe miasta, wprowadzono wspólną walutę (swoją drogą nie wiem w jaki sposób to zrobili ani kto wybił te monety) ale cywilizacji nadal grożą resztki armii mutantów, szpony śmierci, napady bandytów a przede wszystkich konflikty miedzy miastami. Dochodzi jeszcze do tego tajemnicza organizacja (jeszcze bardziej tajemnicza niż Bractwo Stali i armia Mistrza) która niewiadomo jakie ma cele- ale wiemy jedno jest zła ;-).

Gra
Mechanika nie zmieniła się w porównaniu do jedynki. Poprawiono jedną z najgorszych wad fallouta- drużynę – teraz mamy dużo więcej członków do przyjęcia -włączając w to cyberpsa, dogmeata (pies z pierwszej części !), robota (musimy go najpierw złożyć- a jego funkcje zależą a mózgu który mu wszczepiliśmy), Supermuntanta Marcusa, ghula Lennego a nawet… inteligentnego szpona śmierci. A to nawet nie jest połowa wszystkich istot gotowych z nami podróżować. Druga sprawa możemy ustalać jak mają się zachowywać- są pewne granice rzeczywiście (Sulik nie będzie tchórzył z koleji Cassidy nie może brać symulantów). Poprawiono ich AI w związku z czym sytuacje gdy nasz pomocnik strzela w wroga kiedy my jesteśmy na linii strzału zdarzają się rzadziej. Sojusznicy mają udźwig i wreszcie można z nimi swobodnie wymieniać się przedmiotami.

Dwójka przyniosła z sobą sporo nowych przedmiotów - w pancerzach wprowadzono dwa, trzy stopnie zaawansowania (np. metalowy pancerz , ulepszony metalowy pancerz, pancerz tesli) i całkiem nowy pancerz wspomagany (jak go założymy to mamy z 3 metry :-))
- niektórą bronią da się ulepszyć ( o celownik laserowy, lunetę, dodatkowy magazynek)
- o ile w fallout 1 były tylko 3 modele broni ciężkiej to teraz mamy cała zbrojownie
- i wiele, wiele innych... (gdybym chciał wszystkie wymienić sporo by to zajęło- w każdym razie rodzajów broni jest z dwa razy więcej niż w jedynce)
- samochód – już w początkowej fazie gry możemy go zdobyć – przemieszczamy się niezwykle szybko- mamy bagażnik w którym trzymamy nadmiar przedmiotów – trzeba uważać żeby paliwo się nie skończyło…
Dodano mnóstwo nowych profitów które zwiększają przyjemność z zabawy. Przeciwników właściwe nie przybyło zbyt dużo. Natomiast w zakładce karmy mamy podział popularności na miasta względem tego, co zrobiliśmy – oznacza to, że w jednym miejscu będziemy czołowym idolem w innym będą nas poszukiwać za morderstwo. Twórcy mając gotowy silniczek gry (nieco podrasowany) skupili się głównie na fabule- dało to znakomity efekt- możemy należeć do glidi niewolników, być hieną cmentarną lub cyborgiem!!! W grze pojawia się opcja 4 operacji które czynią z nas robocopa :-) !!! Jeśli chcemy możemy sprzymierzyć się z jedną z rodzin mafijnych. Możemy zostać przerzucaczem łajna lub wyhodować sobie… 6 palec u nogi.


Takich tego typu smaczków jest o wiele więcej. Dano nam większą swobodę niż w jedynce ponieważ nie ma limitu czasowego. Fabuła jest mniej liniowa a więc różne zadania przechodzimy na różne sposoby (i to nie tylko w DOBRY i ZŁY sposób jak to miało miejsce w jedynce). Mapa obszaru który twórcy oddali nam do dyspozycji jest 2x większy od tego terenu w jedynce i położony na północ względem niego). Spotykamy kilka znajomych osób z pierwszej części. Dodano niezapomniane spotkania przypadkowe np. Rycerze Króla Artura szukający „świętego granata ręcznego” lub miejsce rozbicia załogi z Star Treka! A to wierzchołek góry lodowej. I to właściwie wszystko… Trzeba wspomnieć o tym że po przejściu gry nadal możemy swobodnie podróżować po pustkowiach.

Wady
Nadal nie dodano opcji dwuręcznego strzelania… Nie wiadomo czemu samochód nie może brać udziału w walce. Można było ulepszyć grafikę ponieważ patrząc na screen z dwójki i z jedynki trudno zauważyć różnice… ogólnie technicznie zmieniony zbyt mało rzeczy (niektórzy traktują to jako zaletę).

Podsumowanie
Fallout 2 jest po prostu świetny !!! Ale ocenę i tak dostanie niższą niż jedynka (była bardziej przełomowa)… Mogę tylko powiedzieć że ma dłuższą i bardziej rozbudowaną historie, więcej bajerów a przy tym doskonale uzupełnia pierwszą cześć (dowiadujemy się dlaczego nie było zapasowego water chipa)… Teraz możemy go nabyć po polsku (wersja kinowa) i za jedyne 20 zł (może nawet mniej) !!!!!!!!


Łakowilk.
komentarz[7] |

Komentarze do "Fallout 2."



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
>RÓŻNE

Systemy RPG

Klanarchia  - Fantasy Horror RPG

Konwenty

Konkursy

Fallout


Konwenty
Nadchodzace
21-22.IV, Lublin
27.IV-30.IV, Kraków
7.VI-10.VI, Srebrna Góra
6-9.VII, Gdańsk
13-18.VII, Stargard
10-12.VIII, Racibórz
11-12.VIII , Kraków
30.VIII-2.IX, Warszawa

   ShoutBox
Bloguja Elcards Top 10




ZAŁÓŻ BLOGA
ZAGRAJ W ELCARDS
 
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

 
Strona wygenerowana w 0.024327 sek. pg: